Translate

16 Şubat 2015 Pazartesi

Sızma Sanatı – Kevin D. Mitnick

Sızma Sanatı 90 kuşağı ile yetişen bilgisayarcıların yakından tanıdığı dünya çapında bir Hacker eskisi diyebiliriz. Kendisi bilgisayar dünyasının tartışmasız en ünlü korsanıdır. Fotoğrafı FBI’in “En Çok Arananlar” listesinde yer alan ilk hacker olarak kayıtlara geçti ve neredeyse listeden hiç düşmedi. “İflah olmaz bir suçlu” olan  Mitnick bir dönem “Sanal Dünya’nın Kayıp Çocuğu” olarak da tanındı. Açıkcası Kevin’ın başarıları (!) konusunda yazmak istesek sayfalarca yazmamız gerekir. Mitnick hakkında bilgilere ulaşmak isterseniz Fujitsu, Motorola, Nokia ve Sun Microsystems gibi şirketlerin bilgisayar ağlarına bakabilir (!) yada google’dan kısa bir araştırma yapabilirsiniz Ki ben
ikincisini tercih ettim. Ama ille de ilk yolu tercih edecekler için hatırlatmak isterim; mitnick ilk yolu denemesi sonucu 5 yıl hapis cezası aldı . Bu cezası 21 Ocak 2000’de, bilgisayarlara yaklaşma yasağı 21 Ocak 2003’te bitmiştir.
Konumuz Kevin D. Mitnick’in 2. kitabı olan Sızma Sanatı ile ilgili. Sızma Sanatı’nı, araştırdığım bir kitabı online satın alırken sistemin önermesi ile gördüm. Biraz inceledim ve almaya karar verdim. Okuduktan sonra şunu söyleyebilirim ki içerik olarak “muhteşem” bulmadım. Ben şahsen yeni nesil korsanlarla kendi tecrübelerini karşılaştırdığı, genel anlamda Ağ Sızma operasyonlarını masaya yatırmasını bekliyordum. Tabi hayalkırıklığı da yaşamadım. Oldukça zevkli bir kitap.

Kitap, daha çok Mitnick’in, kimliğini gizleyen güncel korsanlarla yaptığı kritikler etrafında geziyor. Bence kütüphanenizde olması gereken, mutlaka okunması gereken, önemli bir yayın.
Kevin MitnickKitapla ilgili yapılan yorumlar ise şöyle;
“Rahat koltuğunuzda otururken, bilgisayar suçlarının engel tanımaz dünyasına gireceksiniz. Mitnick bize, her biri gerçek bir bilgisayar korsanıyla gerçek bir saldırı hakkında yapılmış on çarpıcı bölüm sunuyor. Bilgi güvenliğine ilgi duyan herkesin okuması gereken bir kitap.”
- Tom Parker, Global InterSec LLC Bilgisayar Güvenlik Analisti ve kurucusu
“Bu yasadışı eylemlere harcanan olağanüstü zekâyı düşününce hayrete düşmemek elde değil. Bir de bu dahiler becerilerini iyi işler için kullansalar, neler yapabilirlerdi hayal edin. İster eğlence, isterse eğitim için olsun, bu kitabı tavsiye ediyorum.”
- About.com
“Nihayet birisi bilgi güvenliği ihlallerinin gerçek sebeplerine eğiliyor – aptal insanlar . . . Mitnick . . . ‘toplum mühendisliği’ işinin usta numaralarını ortaya koyuyor ve bunları nasıl savuşturabileceğimizi gösteriyor.”
- Stephen Manes, Forbes
“Bir yetenek gösterisi; eski usul yaltaklanmalar ve ileri teknoloji becerileri sayesinde herkesten her türlü bilginin nasıl sızdırılabileceğine dair öyküler dizisi. Eğlence bakımından, bir düzine polisiye hikâyenin dönüm noktalarını birbiri ardına okumak gibi.”
- Publishers Weekly


E-Kitap - E-book :kitap özetleri, kitap özeti, yeni çıkan kitaplar, romanlar, hikayeler, biyografiler, kitap oku, bedava kitap

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

kitap özeti, kitap,yeni çıkan kitaplar, romanlar, hikayeler, kitap oku, bedava kitap